Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
nieokreślona
(7)
dostępne
(2)
Placówka
Pleśna
(1)
Rzuchowa
(1)
Szczepanowice
(7)
Autor
Chrost Marzena
(2)
Barbecka Anna
(1)
Bieś Andrzej Paweł (1968- )
(1)
Cepiga Maksymilian
(1)
Jabłoński Mariusz
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Kwaśniewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Miśkowiec Ewa
(1)
Nowakowska-Kempna Iwona (1949- )
(1)
Pilch Wanda (nauki filozoficzne)
(1)
Sadowski Jerzy
(1)
Sadowski Jerzy (nauki filozoficzne)
(1)
Stabryła Stanisław (1936- )
(1)
Surma Barbara
(1)
Topij-Stempińska Beata
(1)
Wenklar Michał (1980- )
(1)
Zabawa Krystyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Darowski, Roman (1935- )
(1)
Duchowieństwo
(1)
Etyka społeczna
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Historia
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Kościół katolicki
(1)
NSZZ "Solidarność"
(1)
Patriotyzm
(1)
Polityka historyczna
(1)
Ratowanie Żydów i pomoc Żydom (1939-1945)
(1)
Skarga, Piotr (1536-1612)
(1)
Solidarność (postawa)
(1)
Stan wojenny 1981-1983 r. w Polsce
(1)
Teologia katolicka
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Żydzi
(1)
Temat: czas
1501-
(1)
1601-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
401-
(1)
Temat: miejsce
Grecja
(1)
Polska
(1)
Rzym
(1)
Gatunek
Księgi pamiątkowe
(2)
Literatura dziecięca polska
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Praca Ruch Solidarności wobec Stanu Wojennego. Antynomia wartości składa się z dziewięciu artykułów, w których podejmowane są istotne i ważne zagadnienia dotyczące wydarzeń i postaw, jakie miały miejsce w Polsce przed trzydziestu laty, a więc w czasie przełomowym nie tylko dla naszego kraju, ale również dla Europy i w jakimś sensie świata. O ile jednak większość publikacji poświęconych Solidarności i Stanowi Wojennemu ma charakter osobisty, historyczny lub nade wszystko polityczny, to w tym wypadku mamy do czynienia z wyzwaniem ambitniejszym. Dotyka ono bowiem podstaw filozoficznych, etycznych i cywilizacyjnych istniejącego konfliktu, którego głównymi wyznacznikami są z jednej strony totalitaryzm, mający swoje źródło w ideologii komunistycznej, a z drugiej ľ personalizm, o wyraźnie chrześcijańskich korzeniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 94(438).083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Recenzowany tom poświęcony wielu aspektom pamięci zbiorowej, edukacji historycznej, także innym problemom zarówno z obszaru dziejów ojczystych, jak i powszechnych, wreszcie z obszaru polityki stanowi interesujący przegląd różnych zainteresowań naukowych i stanowisk badawczych (ů). W poszczególnych artykułach znajdują się pewne tezy i uogólnienia zachęcające do polemiki czy dyskusji, ale na ogół należy je traktować jako inspiracje do podejmowania dalszych rozważań i badań (ů). Nie ulega wątpliwości, że ukazanie się drukiem rekomendowanego tomu spotka się z żywym zainteresowaniem zarówno środowiska historyków, jak i politologów, a przede wszystkim osób uczestniczących na co dzień w szeroko rozumianej edukacji historycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 316.64 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Godzina wychowawcza jest jednym z elementów oddziaływania wychowawczego szkoły i aby mogła spełniać swoją rolę istotny jest zakres tematyczny i sposób jej prowadzenia. Pozycja "Ja i mój świat. Scenariusze godzin wychowawczych" stanowi zbiór konspektów tychże zajęć. Konspekty powstały w ramach pracy Koła Naukowego Pedagogów Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej "Ignatianum" w Krakowie a poprzedziła je przeprowadzona wśród uczniów ankieta dotycząca funkcjonowania godzin wychowawczych. Wskazywane przez uczniów braki oraz podawane propozycje złożyły się na zawartą w publikacji tematykę konspektów. Pierwszą część stanowią poszukiwania młodego człowieka obrazu jego samego i wskazaniem mu możliwości pracy nad sobą, drugą odkrywanie i rozumienie świata, w którym żyje i który sam może tworzyć. Taka tematyka wiąże się z propozycjami metodycznymi, w których główną formą jest samodzielna praca ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedłożona do recenzji praca pt. "Pedagogika przedszkolna z metodyką" autorstwa Jolanty Karbowniczek, Małgorzaty Kwaśniewskiej i Barbary Surmy ma charakter podręcznika, który może być wykorzystany w procesie akademickiego kształcenia pedagogów przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela przedszkola. W książce podjęto i omówiono wiele zagadnień istotnych zarówno dla organizacji, jak i przebiegu procesu edukacji dzieci w wieku przedszkolnym. Składa się ona z siedmiu rozdziałów, których tematyka dobrze koresponduje z potrzebami dydaktyki akademickiej oraz obszernej bibliografii ukazującej możliwości pogłębienia omawianych w książce zagadnień, a także poszukiwania materiałów do samodzielnej analizy wybranych problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37.013(438) :172:272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Publikacja Fragmenta Philosophica jest księgą jubileuszową z okazji 80. rocznicy urodzin prof. Romana Darowskiego SJ. Zawiera ona wybór nowszych jego artykułów, zamieszczanych w ciągu ostatnich lat w różnych czasopismach i publikacjach zbiorowych. Książka dzieli się na pięć części tematycznych. Poprzedzają je: biografia i bibliografia, charakterystyka jego poglądów oraz refleksje Jubilata na temat Co bym zmienił w moim życiu, gdyby…"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 1(438) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia kultury europejskiej. 1, Starożytność / Stanisław Stabryła. - Kraków : Akademia Ignatianum : Wydawnictwo WAM, 2012. - 227 s., [6] k. tabl., [4] k. tabl. złoż. luzem : il. kolor. ; 23 cm.
(Humanitas Studia Kulturoznawcze. Wprowadzenia.)
Książka, którą obecnie przekazujemy Czytelnikowi, jest pierwszym tomem mającego liczyć trzy woluminy podręcznika Historii kultury europejskiej. Tom ten, jak wskazuje jego tytuł, został w całości poświęcony historii kultury starożytnej i składa się z trzech podstawowych części: "Starożytny Wschód", "Grecja starożytna", "Starożytny Rzym". Każda z tych części przynosi zarys dziejów kultury innego obszaru świata antycznego, tworząc w sumie obraz całości tych cywilizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 94(37) (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Rozprawa dr Krystyny Zabawy, literaturoznawczyni, badaczki doskonale zorientowanej w całej, nie tylko dziecięcej, literaturze polskiej XX wieku to ujęcie zarazem nowatorskie i syntetyczne. To propozycja o charakterze monograficznym, która wypełnia dotkliwą lukę w dotychczasowych badaniach najnowszej literatury dla dzieci. (...) całość napisana została nowocześnie, doskonałą, komunikatywną polszczyzną, w sposób, który nadaje książce cech autorskiego wykładu, wypowiadanego z pasją i zaangażowaniem. Z recenzji prof. dr hab. Anny Czabanowskiej-Wróbel Praca daje panoramiczny obraz literatury i książki dla dzieci w ostatnich dwudziestu latach, została przygotowana ogromnie sumiennie, z dbałością o ogarnięcie możliwie wielu zjawisk, które zostały omówione i scharakteryzowane. Dzięki temu otrzymujemy pierwszą syntetyczną rozprawę dającą obraz literatury dla dzieci ostatnich dwudziestu lat - obraz zróżnicowany wewnętrznie, bogaty, szczegółowy. Cennym walorem pracy jest prowadzenie analizy książki rozumianej jako integralna całość tekstu i ilustracji (całość tę Autorka określa jako ikonotekst). Zabieg ten, w pełni uzasadniony merytorycznie i metodologicznie, ocenić trzeba bardzo wysoko."(gandalf)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dotyczy pomocy udzielanej przez Polaków, a zwłaszcza przez Kościół katolicki i jezuitów, Żydom w czasie II wojny światowej. Całość otwiera esej argentyńskiego rabina Abrahama Skorki, dziecka Żydów uratowanych z Holocaustu. Kolejne artykuły dotyczą: relacji polsko-żydowskich przed wojną, warunków udzielania pomocy w czasie wojny, piśmiennictwa z okresu PRL na temat pomocy Żydom, kwestii Żydów-neofitów, przypadków udzielania pomocy przez jezuitów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438).082 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej